Nog maar 7 nachten voor vertrek! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Iris Zeilstra - WaarBenJij.nu Nog maar 7 nachten voor vertrek! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Iris Zeilstra - WaarBenJij.nu

Nog maar 7 nachten voor vertrek!

Door: Iris Zeilstra

Blijf op de hoogte en volg Iris

18 September 2015 | Nederland, Apeldoorn

Hoi allemaal!

Het is nu tijd om mijn eerste reisverslag te plaatsen want zoals de titel al luidt: nog maar zeven nachtjes voordat ik naar Zambia ga! Waaah! Spannend!

Gelukkig ga ik niet in mijn eentje, maar met vier andere meiden. Wij zijn dus druk bezig met onze voorbereidingen. Er moet namelijk nog een hoop gebeuren voordat we weg gaan, en we hebben ons er eerlijk gezegd een beetje op verkeken hoeveel werk alles is. Volgende week houden we en presentatie en leveren we een verslag in met alles waar wij ons de afgelopen drie weken in verdiept hebben. En natuurlijk hebben we ook veel inkopen gedaan. DEET, malaria pillen, zonnebrand, ballonnen, toiletspullen en nog héél veel meer. Ik ben benieuwd of ik alles in mijn backpack+koffer+handbagage krijg. Vast wel, en anders moeten er een aantal wat minder belangrijke dingen geschrapt worden van mijn inpaklijst (de pakken hagelslag en de pepernoten, neeee help!).

Komende dagen ga ik ook nog even genieten van de mensen om me heen. Daan en ik hebben morgen vrij gehouden om samen een dagje iets leuks te gaan doen :). Ook heeft mijn leuke "uitzwaai comité", zo noem ik ze maar, volgende week vrijdag hun middag en avond vrij genomen om mij naar Schiphol te brengen en om mij natuurlijk uit te zwaaien, lief! Hier zie ik trouwens wel een beetje tegen op, maar daar ben ik gelukkig niet de enige in.

Mijn volgende reisverslag schrijf ik dus als ik aangekomen ben in Chipata! Mits er stroom is en de wifi werkt haha! We hebben al leuke plannen om ons eerste weekend in Zambia te vieren: op safari naar het South Luangwa National Park!! Ik ben benieuwd of we dit plan kunnen uitvoeren en hoe het zal zijn!
Maar nu eerst nog een weekje hard mijn best doen voor het verslag en de presentatie! En zoals ze thuis tegen mij zeggen, ook genieten van alle voorbereidingen :).

Liefs,
Iris

  • 18 September 2015 - 21:29

    Chris:

    Oooo Iris, wat super leuk toch allemaal.
    DEET is top maar hagelslag ook. Hoop dat je niet hoeft te kiezen haha.
    Geniet nog even een week van alles hier en de voorbereidingen.
    Ik verheug me al op een verhaal uit Chipata

    Goede reis alvast
    Veel reisgroetjes,
    Chris

  • 18 September 2015 - 21:35

    Carlijn:

    Heel veel plezier Iris (en de andere meiden)! Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen!

  • 18 September 2015 - 21:37

    Iris Zeilstra:

    Dankjewel Chris! Ga ik zeker doen! :)

  • 21 September 2015 - 08:52

    Iris Zeilstra:

    Dankje Carlijn!

  • 21 September 2015 - 15:38

    Mama:

    Hé Iris, nog een paar dagen druk met verslagen, inpakken en dat vervelende afscheid nemen.... :)
    Maar dan genieten hoor!!! Het is een fantastische kans om te ervaren en te leren van een andere cultuur en natuur! Ik vind het ontzettend stoer dat je dit doet! Maak er een onvergetelijke reis van!!
    liefs, mama.

Tags: Zambia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hoi allemaal! Samen met vier andere meiden ga ik vrijwilligerswerk doen in Zambia! Met de minor International Sustainable Development ga ik als verpleegkundige in spé mijn kennis en motivatie in zetten bij onder andere projecten met tienermoeders en prostituees! Heb je nog een tip of idee, reacties zijn altijd welkom! Ik hou jullie op de hoogte! Liefs, Iris

Actief sinds 12 Sept. 2015
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 9897

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 25 Januari 2016

Zambia

Landen bezocht: